Du som har löst anläggningskort har möjlighet att rida för din egen tränare på vår anläggning. För att detta ska fungera så smidigt som möjligt för alla parter så krävs det att man följer nedanstående regler.

• Träning för egen tränare – dressyr och en ryttare – anmäls i förväg via mail till klubben, en vecka innan. Bokningen förs in i ridklubbens kalender på hemsidan så att andra med anläggningskort vet att träning pågår. Notera att anläggningen är öppen för andra ryttare även om du har bokat in träning. Visa hänsyn till övriga ryttare.
  • Träning för egen tränare – dressyr med flera ryttare samt hoppning – bokas via mail till klubben minst en vecka i förväg och bekräftas av klubben innan bokningen är giltig. Då hyrs hela manegen eller paddocken och ingen annan har tillträde under tiden som träningen pågår.
  • Instruktörer anställda av StHRK kan ha privatlektion i klubbens regi i direkt anslutning till ordinarie verksamhet. I övrigt gäller att endast en instruktör i taget får hålla lektion på anläggningen. I ridhuset måste privatlektion avslutas senast två timmar före ridskolans lektioner börjar och kan påbörjas tidigast en timma efter lektionernas slut.
  • Viktigt att både den som rider lektion och de övriga som är på banan håller sig till väjningsreglerna som gäller (de står på sargen i ridhuset samt under rubriken ”Ridhus/paddock” ovan).
  • Instruktör som mot betalning håller lektioner skall inneha F-skattesedel, kopia lämnas till klubben. Det går även att deklarera det som inkomst av hobby, men då ska avtal skrivas innan lektioner hålls.

Frågor och funderingar hänvisas till personal@storahogaridklubb.se