I sommar är det återigen dags för våra populära ridläger hos oss på Stora Höga Ridklubb. Välj mellan alla de olika kurser och läger som vi erbjuder

Vår målsättning är att eleverna får en bra vidareutbildning i sin ridning och hästkunskap samt att alla får en trevlig, lärorik och framförallt ROLIG vistelse tillsammans med oss och hästarna.

1. Övernattningsläger för grupp Nyb F – I                                          v.26               24 juni – 25 juni

Lägret startar måndag kl. 9.00 och avslutas på tisdagen kl.16,00.

Vi kommer att sova i klubbhuset i våningssängar. Maten är hemlagad och vi äter gemensamt frukost, lunch, middag och kvällsmat. Två ridpass med omväxlande dressyr, markarbete och hoppning samt ett teoripass per dag. Filmvisning, barbackaridning, lekar, spel och andra överraskningar förekommer under veckan. Om vädret tillåter åker vi och badar!

Våra ungdomsledare kommer att vara där och ha aktiviteter under kvällarna samt sova där på nätterna.

Pris: 1900: – varav 500: – i anmälningsavgift

2. Övernattningsläger för grupp II – III                                                v.26               26 juni – 28 juni

Lägret startar onsdag kl. 9.00 och avslutas på fredagen kl.14,00 med en uppvisning av något slag, då familj och vänner är mycket välkomna att komma och titta.

Vi kommer att sova i klubbhuset i våningssängar. Maten är hemlagad och vi äter gemensamt frukost, lunch, middag och kvällsmat. Två ridpass med omväxlande dressyr, markarbete och hoppning samt ett teoripass per dag. Filmvisning, lekar, spel och andra överraskningar förekommer under dessa dagar. Om vädret tillåter åker vi och badar!

Pris: 2800: – varav 700: – i anmälningsavgift

3. Övernattningsläger för grupp I – II                                                  v.27               1 juli – 5 juli

Lägret startar måndag kl. 9.00 och avslutas på fredagen kl.14,00 med en uppvisning av något slag, då familj och vänner är mycket välkomna att komma och titta.

Pris: 4700: – varav 1000: – i anmälningsavgift

4. Dagridläger för NybF – I                                                                   v.31               30 – 31 juli

Detta är ett dagridläger som håller på mellan 9.00 och 16.00. Vi kommer rida två ridpass och ha ett teoripass per dag, samt massa pyssel med hästarna. I priset ingår lunch samt fika på eftermiddagen.

Pris: 1500:- varav 500:- i anmälningsavgift

5. Dagridläger för Nyb – NybF                                                             v.31               1 – 2 augusti

I priset ingår lunch samt fika på eftermiddagen.

Pris: 1500:- varav 500:- i anmälningsavgift

6. Dagridläger för grupp I- II                                                               v.32               5 – 7 augusti

Ett dagridläger som håller på mellan 9.00 och 16.00. Vi kommer rida två ridpass och ha ett teoripass per dag, samt massa pyssel med hästarna.

I priset ingår lunch samt fika på eftermiddagen.

Pris: 2200:- varav 700:- i anmälningsavgift

Mer information

Stora Höga Ridklubb har olycksfallsförsäkring som gäller alla medlemmar, andra bör bli medlemmar eller kontrollera att gällande försäkring finns.

Ni som har anmält er till läger eller kurs får ett välkomstbrev via mail före lägrets början. Där kommer att finnas mer information om tider, vad som är bra att ha med sig samt vägbeskrivning.

Specialkost: Vi kan tillhanda hålla glutenfritt och laktosfritt övrig specialkost kostar extra.

Anmälningsblanketten skickas till Stora Höga Ridklubb, Smundstorp 214, 444 93 Spekeröd eller via mail personal@storahogaridklubb.se

Efter bekräftelse att ni fått plats betalas anmälningsavgiften in på bg: 5434-8289 först därefter är anmälan giltig.  Stora Höga Ridklubb har en olycksfallsförsäkring som gäller alla medlemmar, andra deltagare bör kontrollera att gällande försäkring finns.  Anmälan är bindande. Avgiften betalas endast tillbaka vid uppvisande av läkarintyg eller veterinär intyg

VÄLKOMNA önskar hästar och personal på StHRK!