Välkommen att börja rida på Stora Höga Ridklubb!

Till Stora Höga Ridklubb är hästintresserade i alla åldrar välkomna. I ridskoleverksamheten finns grupper för knattar (5-6 år) till vuxna ryttare. Vi har 19 hästar och ponnier i olika storlekar. På anläggningen finns ett ridhus (20 x 40) och en utomhusridbana (24 x 65).

Våra instruktörer är utbildade ridlärare och ridinstruktörer, för att din vistelse hos oss ska bli så lärorik och säker som möjligt.

I stallet finns stallvärdar som du kan fråga, och som hjälper dej att sköta och utrusta hästen rätt.

Säkerhet
Vid all ridning är hjälm obligatorisk. Vi har hjälmar och säkerhetsvästar för utlåning. Vi rekommenderar att all ridning sker med stövlar eller skor med klack och utan snörning. Vid ridning med snörskor så är leggings/shortchaps obligatoriska.

Alla under 13 år måste ha hjälm och säkerhetsväst på i stallet för att öka säkerheten.

Medlem
Stora Höga Ridklubb är en ideell förening. För att få rida hos oss måste man vara medlem. I medlemsavgiften, som betalas årsvis, ingår en olycksfallsförsäkring som gäller vid aktiviteter hos Stora Höga Ridklubb.  Vi har även en medlemsengagemangs avgift som faktureras en gång per termin. Den kan man slippa helt om man deltar vid 1 arbetsdag/termin.

Ridavgift
Innan terminens start får ni ett inbetalningskort på halva ridavgiften, resten faktureras och ska vara betalt i mitten på terminen. Om ridavgiften inte är betald inför den tredje lektionen förlorar eleven sin plats i gruppen. Det är 3 veckors uppsägningstid på ridningen om man ska sluta.

Återbud
Om du får förhinder så kan du ringa återbud till ridningen senast samma dag på måndag – torsdag före kl 15.00, fredag före kl. 14,00 och på lördagar före kl.8,00 för att kunna ta igen lektionen vi ett annat tillfälle. Maila in ert återbud till personal@storahogaridklubb.se
Om återbud lämnas i tid kan igenridning ske i mån av plats, i motsvarande grupp eller lägre. Igenridning ska ske inom en månad och får gärna ske i förskott. Om eleven uteblir tre gånger i rad utan att lämna återbud stryks eleven ur gruppen.