Varför sponsra Stora Höga Ridklubb?

Stöd vår ideella förening och nå samtidigt nya kunder!

En viktig del för vår förening är sponsring från såväl privatpersoner som företag, genom detta har vi möjlighet att utveckla vår verksamhet och anläggningen på ett positivt sätt. Därför söker vi sponsorer som vill hjälpa oss att förverkliga våra mål och visioner.

Stora Höga Ridklubb är en förening för lokalt socialt ansvarstagande som verkar för att ge vuxna, barn och ungdomar en innehållsrik och meningsfull fritid.

StHRK är en ideell förening som drivit en bred verksamhet inom ridsporten i snart 40 år. Klubbens viktigaste målsättning är att ge kommunens ungdomar en aktiv fritidssysselsättning, en idrottslig och social gemenskap. StHRK verkar för en god kamratanda och genom sin ungdomsverksamhet främja aktiviteter även vid sidan om ridningen i en sund och drogfri miljö. I förlängningen, handlar det om en verksamhet med stora sociala värden där unga lär sig att ta ansvar. Omtanken och vården av djuren ger en extra dimension som inte finns i annan idrottsverksamhet.

Ridsporten är Sveriges näst största ungdomssport och många ungdomar spenderar mycket tid i stallet inte bara när de rider utan även andra dagar bara för att pyssla med hästarna och träffa vänner. Att syssla med hästar ger en god träning i såväl ledarskap som laganda.

Som sponsor för Stora Höga ridklubb syns ditt företag inte bara för klubbens medlemmar utan också deras föräldrar och det stora antalet tränings-och tävlingsryttare som kommer till klubben utifrån.

Ditt företag kan välja att sponsra klubben genom en reklamplats i vårt ridhus eller här på hemsidan, genom sponsring av material till ridskolan eller sponsring i samband med någon av våra tävlingar. Våra färdiga sponsorpaket hittar du här nedan, men har du andra förslag är vi alltid öppna för diskussion.

Som sponsor stödjer du….

….en av få sporter där tjejer och killar tävlar på lika villkor

….Sveriges största flicksport

….en sport som fostrar många kvinnliga chefer

….Sveriges näst största ungdomsidrott

….en förening som drivs framåt genom ideellt arbete

….en ridklubb som satsar på ungdomsverksamhet

Ditt stöd är viktigt, litet som stort, från företag eller privatperson, allt är välkommet!